U kunt geen e-mail meer versturen2018-06-25T13:48:25+00:00

U kunt geen e-mail meer versturen

Mail instellingen ICT XS

POP:

Servernaam: ictxs.nl
Poortnummer: 995 (uitsluitend met SSL / TLS beveiliging)

SMTP:

Servernaam: ictxs.nl
Poortnummer: 587 (uitsluitend met SSL / TLS beveiliging)

Zowel voor inkomend (pop) als uitgaand (smtp) is verificatie vereist! U dient dus in te loggen met uw mailadres en wachtwoord.

In alle mail programma’s als outlook, apple mail en windows mail dient u de servernaam, poortnummers en inlog instellingen handmatig in te voeren! Deze instellingen kunt u veelal vinden bij meer instellingen of geavanceerde instellingen.

SMTP instellingen andere provider:

Heeft u een andere provider, dan kunt u van onderstaande gegevens gebruik maken.

U bent bijvoorbeeld verhuisd of heeft een andere internet provider gekregen. Nu krijgt u de foutmelding van uw e-mail programma dat uw mail niet meer verzonden kan worden. Dit komt omdat de server voor het versturen van e-mail van uw internet provider gewijzigd moet worden in uw mail instellingen. Hieronder vind u een lijst met SMTP servers (uitgaande e-mail) van diverse internet providers.

Ook is het mogelijk dat u gebruik maakt van een (eigen) domein met eigen SMTP server. Veel internet providers blokkeren de standaard SMTP poort (poort 25). Dit is om spam tegen te gaan, veelal verzonden door virussen en spyware op een geïnfecteerde computer. De standaard alternatieve SMTP poort is 587. Maar niet alle mailservers accepteren dit en soms wordt ook deze poort geblokkeerd door uw internet provider. U kunt navragen bij het bedrijf waar uw mailbox gehost wordt wat het alternatieve poortnummer is.

Werkt dit ook niet, dan kunt u proberen om uw mail te versturen via een beveiligde verbinding met uw smtp server. Meestal is dit poort 587 en soms 465. Vergeet in uw mailprogramma niet aan te geven dat het om een beveiligde verbinding (ssl) gaat!

Een lijst met SMTP servers van populaire internet service providers:

ProviderSMTP-server
Ziggosmtp.ziggo.nl
KPNsmtp.kpnmail.nl
Telfortsmtp.telfort.nl
Tele2smtp.tele2.nl
XS4ALLsmtp.xs4all.nl

Start Microsoft Outlook 2016

Klik op Bestand

Open vervolgens accountinstellingen

Onder Account instellingen klik op Nieuw..

Voer uw e-mail adres in en klik op Geavanceerde opties om “Ik wil mijn account handmatig instellen” aan te vinken.

Kies voor POP

Vul de gegevens in zoals hiernaast:

Inkomende e-mail: ictxs.nl | poort 995 | SSL aan

Uitgaande e-mail: ictxs.nl | poort 567 | Automatisch

In principe zou alles hierna moeten werken.

Indien het niet werkt, controleer nog even deze instellingen:

Wijzig de reeds aangemaakte account en verbeter waar nodig.

Ga ook naar “Meer instellingen”.

Controleer of de optie “SMTP verificatie” aan staat en Dezelfde instellingen gebruiken als voor mijn inkomende e-mail” gebruikt wordt.

In het tabblad Geavanceerd controleer nog even de poortnummers en SSL instellingen.

Pas hier ook indien nodig het aantal dagen op server bewaren aan. Wij raden aan de standaard 14 dagen te gebruiken.

Bevestig de instellingen en probeer het nogmaals.

Lukt de installatie niet, mail ons dan uw probleembeschrijving en uw IP adres. www.watismijnip.nl dan kunnen wij u snel en doeltreffend helpen.

Open de webinterface op gmail.com door op het tadwiel te klikken en dan op Instellingen.

Ga vervolgens naar Accounts en Imports

Kies voor: E-mail bekijken uit andere accounts

Voer uw volledige mailadres in.

Kies de optie E-mail importeren uit mijn andere account (POP3)

Voer de volgende instellingen in zoals in de afbeelding.

Kies voor Ja, ik wil e-mail kunnen verzenden als

Voer uw weergegeven naam in.

Bijvoorbeeld: Naam Achternaam | Bedrijfsnaam

Voer vervolgens de SMTP instellingen in zoals op de afbeelding.

Voer hierna de bevestigingscode in die u per e-mail heeft ontvangen.

Of klik later op de link in de e-mail.

Onder instellingen kunt u nog kiezen of dit de standaard account moet worden.

Wilt u dit veranderen dan dient u op als standaard instellen achter het desbetreffende adres aan te klikken.

Open de G-Mail app en ga naar Instellingen in het menu.

(Druk op de knop om het menu te ontvouwen)

Maak een nieuwe account aan.

Kies de optie Overig

Kies voor Persoonlijk (POP3)

Voer uw e-mailadres bij gebruikersnaam in en vervolgens het wachtwoord.

In het veld server dient ictxs.nl te staan.

Herhaal dit voor uitgaande e-mail.

Uw account is ingesteld. Hier kunt u nog de meldingen uitzetten bij nieuwe e-mail.

Als er onverhoopt toch iets niet werkt, open dan de instellingen van de ingestelde account en controleer of de gegevens juist zijn. Of de poortnummers en ssl opties juist staan. Lukt het niet stuur dan een probleemomschrijving en uw IP adres om u snel en doeltreffend van dienst te kunnen zijn.

Ga naar instellingen > Accounts en Wachtwoorden

Kies Account toevoegen

Kies vervolgens voor “Andere”

Vul de gegevens in en druk op volgende.

Selecteer POP Account

Hostnaam: ictxs.nl (zowel inkomend als uitgaand)

Gebruikersnaam: volledig e-mail adres

Wachtwoord: Uw wachtwoord

Druk op volgende

Nu controleert het systeem alles en komen er blauwe vinkjes als alles werkt en is uw account toegevoegd

UITGEBREID DIENSTEN OVERZICHT

ICT XS DOET MEER

  • Kantoor automatisering
  • Ondersteuning van radapparatuur
  • Netwerk en WiFi
  • Onderhoud en reparatie van computers en laptops
  • NAS apparatuur
  • IT Beveiliging
  • 2-Factor authenticatie
  • Endpoint beveiliging
  • Anti-Virus en Anti-Spyware
  • Netwerk en WiFi beveiliging
  • Webhosting
  • Website beveiliging en beheer
  • Hosted Exchange E-Mail
  • Online opslag en synchronisatie
  • Online Backup
  • ICT Consultancy
  • Webdesign
  • Zoekmachine optimalisatie
  • Data Recovery
  • EU GDPR Compliance